SB

Med Amanda & Seven!

h e a v y s h i t

De senaste dagarna har jag verkligen varit lättretlig. Riktigt pissed emellanåt, och sen jätteglad och sen frustrerad igen. Känner mig som en tidsinställd bomb blandat med grinig tonåring. Har dessutom vaknat med huvudvärk flera dagar i rad och häromdagen hade jag bitmärken i kinderna när jag vaknade... 
 
Den enda anledningen jag kan komma på egentligen, är att Seven ska provridas på söndag. Det är ju det jag vill, men det känns ändå förjävligt. Att jag dessutom hittade fler knappar på hästen i måndags gör det hela ännu jobbigare. Känns nästan som att vi skulle kunna vara på väg uppåt ordentligt nu... Han va så fin i måndags! Min fina, fina häst. Tisdag och igår fick han vila (fast igår busade han röven av sig i hagen, så jag såg det som en motion haha...), så idag fick det bli ganska lugnt skrittarbete. Men trots att det "bara" va skritt va han ändå så framåt och glad och fin. Ååååååhhhhhhh. Jag hoppas så sjukt innerligt att han kommer till ett perfekt hem. För han är så jävla värd det. 
 
Jag vet inte om jag nämnt det tidigare (jo, det tror jag), att bebishästen va på dåligt humör och verkade så nedstämd en period. Jag va orolig att något verkligen va fel eller om jag helt enkelt gjorde något fel. Nu har det iaf vänt! Han är sig själv igen, glad och pigg och nyfiken och ska vara med på allt man gör. Lite grinigare kanske, men det beror säkerligen på fällningen. Men han är liksom inte sådär apatisk han nästan va ett tag. Det värmer mig om hjärtat. Värmer, samtidigt som det värker så för att jag inte kan ha honom kvar. 
 
Ja, en lite småstridig tid i livet. Det är lite konstigt, för medvetet känner jag mig inte jättepåverkad av situationen, men antagligen är jag det ändå, undermedvetet. Bara det att jag tuggar mig själv i kinderna om nätterna och därmed vaknar med fet huvudvärk ??? Så jag kanske inte är så cool som jag först trodde. Trodde liksom att jag fick min depptid precis när jag bestämde mig för att sälja, men det är fan inte lätt än. Undrar hur lång tid det kommer ta innan jag "kommer över honom". Tanken på att jag plötsligt kommer att få mycket tid är ju faktiskt lockande, men tänker man efter, så kommer jag ju bli galen innan jag vänjer mig. Har iaf en plan på att jag ska börja gymma när han är såld. För att komma i form ordentligt (för jag ska ju göra lumpen när tiden är inne ;) ), och då får jag ju mer tid när jag inte längre har hästen att sköta varje dag (i princip). Men jag får nog träna av en annan anledning oxå, slog det mig nu. Jag måste nog träna för att få utlopp av den träning jag får i stallet... Åh gud, plötsligt känner jag mig väldigt, väldigt instabil. What's wrong with me?
 
Men vad gör man. Pallrar sig igenom livet trots allt som händer. 

Kommentarer

  • Pucko säger:

    Jodu, dem busade hela gänget och jag vågade knappt titta på dem då alla 4 var mer uppe i luften än på marken och alla ben flög åt alla håll!!! Fick hjälpa Seven med hans täcke efteråt då det satt på halsen, springturen gjorde honom väldigt svettig och rullade sig därför helt galet i snön.

    Jag tänkte på det igår i stallet att just du ska sälja Seven och jag måste säga att jag tycker du är så stark som gör detta och klarar av det, fast är det ett måste så måste man nog kämpa sig igenom det.. Började tänka om jag skulle sälja mina hästar ( inte för att jag ska det men själva situationen), men det skulle jag aldrig klara av så jag beundrar dig som gör detta!
    Många styrkekramar ifrån mig! :)

    Svar: Haha! Det är ju lite oroligt att stå och titta på när man vet att dom faktiskt kan göra sig illa när dom blir sådär tokiga, men samtidigt är det ju så skönt att veta att dom är glada! :D Vad snällt att du fixa Sevens täcke! :D jag såg det sen när jag tog in honom, han hade massa intorkat svett haha. Dagens motion!
    Aw, tack. Jag känner mig ganska liten just nu, orolig och lite ångestladdad. Idag ska det ju komma en tjej och kolla på honom... Är nervös för hur allt kommer att gå, försöker intala mig själv att det kommer gå bra dock. Man kan inte göra mycket annat! Jodå, det skulle du klarat! Man klarar det man måste! Man får bara bita ihop lite extra...
    Tack Natalie, dom behövs! Kram på dig!
    amaluna.blogg.se

    2013-02-15 | 18:07:27
    Bloggadress: http://livetmedpucko.nu
  • Pucko säger:

    Så länge det är lek och dem är glada så är det härligt att se dem, men man vet ju aldrig när olyckan eller skadad är framme. Men de hade iaf roligt den dagen :)
    Så lite så, kunde ju inte låta det hänga på halsen hela dagen och risken var ju att han då kunde skada sig själv.
    Haha, då fick han verkligen motion då :)
    Kan tänka mig att du känner så, men du har ju rätt i det du säger. Och sedan att man verkligen hittar den rätte för honom..
    Kramar i mängder!

    2013-02-17 | 18:53:45
    Bloggadress: http://livetmedpucko.nu

Kommentera inlägget här: