SB

Med Amanda & Seven!

Kommer inte på ngn rubrik. Gud så pain.

Måste egentligen plugga. Har så mycket att göra att jag kan bada i grejerna. Åh suck. Fast får väl skylla mig själv, eftersom jag ändå sitter här och gör ofta andra saker istället för att plugga. Men det går liksom inte! Så då gör man andra saker, right? :P
 
Idag hade vi avslutningsfika för Freddan, som flyttar till Enköping och Jädra Gård på fredag med sin polle. Dessutom red vi en lektion, han o jag eftersom ingen annan kom hahahaha. Eftersom Seven är halt (känns konstigt att formulera sig så, men det är väl trots allt halt han är?) fick jag rida en av Jennys, och det fick bli Trixi. Ha, min bästa kompis. Or not. Sist jag red henne skena vi runt i ridhuset, grymt osams och båda två lika flyförbannade. Och härlig känsla jag gick in med idag.... Noooot. Hahaha jag gillade Jennys kommentar: "Du rider på ett vis som får henne att börja med dumheterna som hon slutat med!" - mitt svar? "Men jag sa ju det!"
 
Ja, det blev lite "nu springer jag iväg hejdå amanda lyssnar inte på dej", men varje gång jag slappnade av gjorde hon det, varje gång jag blev "neutral" i skallen blev hon jättefin. Tycker fortfarande att hon är läskig. Men det beror nog på att jag inte vet hur hon fungerar... Fast egentligen vet jag ju det, och egentligen är nyckeln att bara vara cool, stilla och tänka sunt och logiskt, och att fråga och inte säga "nu gör du såhär", för hon är ju sto (fux dessutom) så då blir de ju pannkaka. Som Jenny sa, som jag själv tyckte va bra: att man ska vara neutral. Det är skitsvårt, men det är rätt. Eller som min "gamla bekanta" sa: det svåraste av allt är att inte göra någonting, men ofta det enda rätta. 
 
En annan sak som faktiskt svider lite, är att jag tror jag måste köpa ny hjälm. Och ja, det känns inte ett dugg roligt. Eller jo, det är ju alltid kul med nya saker, men kunde inte tajmingen ha varit lite bättre? Jag minns inte senast jag va såhär fattig! :O Seriöst? Och med hästen som ska till veterinären o allt - jag har inte rååååååd! Och ska jag ändå köpa mig en ny hjälm så tänker jag minsann köpa en snygg, ingen skitsak som är så ful att jag ändå måste köpa ngn ny när jag får råd. O juste, anledningen till att jag behöver ny (kanske jag ska skriva) är för att jag får huvudvärk av den... Den är alltså för liten :( Och hur har det gått till? Kan huvudet verkligen växa på de viset? Men det är faktiskt det enda tänkbara jag kan komma på, för jag får en superäcklig huvudvärk i slutet av ridpasset, tryckande och äcklig. Och när jag tar av mig den, så känns det som om huvudet blir typ befriat. Åh gud. Har inte råd :( Men vad ska man göra egentligen? Trevligt att rida runt med tryckskador på huvudet liksom. Nej tack >:(
 
Isf vill jag ha en John Whitaker, som jag alltid alltid suktat efter. Trots att alla har den. Den är helrätt och dösnygg! Och marin ska det va, förstås ;) 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: