SB

Med Amanda & Seven!

Uteritt i drömlik dimma

Skyndade mig till stallet efter skolan idag för att hinna rida ut med pollen en sväng i det jättefina vädret. Packade på mig tonvis med kläder och svängde mig graciöst upp på min ädle springare utan sadel och begav mig ut på de snötäckta åkrarna. Solen stod lågt och färgade himlen såväl rosa, blå och gul/orange och ännu mera underbart blev det med den feta tjockdimman som låg som ett lock över landskapet. Huuuuur mysigt va inte de?!
 
Det häftigaste va att rida på vägen mellan två åkrar, i en svacka där dimman verkligen låg som ett lock. Locket gick precis över huvudet på mej så det kändes som att jag slog i huvudet i ett tak, nästan haha. Übercoolt! 
 

Kommentarer

  • Pucko säger:

    Haha, häftigt och ridturen lät ju himla mysig med din beskrivning :) Hade mer än gärna också ridit ut i gårdagens väder...
    Funderar på att skritta ut på Kryssan i helgen :)

    Svar: Ja, kan vi inte göra sällskap då? :D Om inte veterinären säger annat förstås...
    amaluna.blogg.se

    2013-02-26 | 17:00:00
    Bloggadress: http://livetmedpucko.nu
  • Pucko säger:

    Absolut kan vi göra sällskap, det skulle vara väldigt mysigt :) Nu vet jag dock inte vilken dag jag kan då jag blev lite uppbokad i helgen, men det kan vi kolla när det börjar närma sig och när du vet vad som sägs om Seven..

    2013-02-26 | 22:04:33
    Bloggadress: http://livetmedpucko.nu
  • Pucko säger:

    Eftersom jag nu har fått reda på en massa saker som ska och måste göras i helgen så spricker min planering lite om att rida ut, så jag funderar på att rida ut imorgon om vädret tillåter. Hur ser din dag ut och har du möjlighet att hänga på? :)

    Svar: Hade tänkt longera av honom imorn, och sen lastträna som en galning... :( men kanske kan hyra någon av jenny om jag får tid så kan vi sällskapa ändå! jag åker hem från skolan efter lunch imorn så är i stallet kanske runt 2 skulle jag tro :)
    amaluna.blogg.se

    2013-02-27 | 19:00:33
    Bloggadress: http://livetmedpucko.nu
  • Pucko säger:

    Okej, då får vi se imorgon då hur det blir. Tror Jenny skulle hänga på :) Kanske finns tid i helgen också, så vi kanske kan rida ut en annan dag :)

    2013-02-27 | 22:51:25
    Bloggadress: http://livetmedpucko.nu

Kommentera inlägget här: