SB

Med Amanda & Seven!

Det var två veckor sedan

Ja, två veckor sedan jag skrev nåt här. Shiiiiet. Har helt enkelt inte haft någon motivation alls att skriva nåt, har pysslat med Seven och haft skolan och det har liksom räckt. Har inte haft någon inlevelse i vad jag ska skriva, så då lät jag bli. 
 
Har egentligen inte det nu heller, men idag måste jag uppdatera er lite :P Kan ju börja med att säga att träningen dessa två veckor med Seven har gått både bra och dålgt. Han har varit snäll och glad och lugn vid uteritterna, och han har varit helt jävla galen likaså. Han har bland annat hoppat ner i ett dike från ingenstans, exploderat i en halt så jag höll på att flyga av av självaste kraften när han satte av. Hahaha ja... Han har visat sitt absolut sämsta humör, sitt absolut bästa. Och dessa humörsvängningar beror ju på understimulansen, och hans överhyperaktiga beteende antagligen för att han är så glad att han får börja jobba igen. 
 
Har ridit de senaste dagarna, travat i skogen och i ridhuset och jobbat på böjt spår lite och ridit igenom honom vilket Ingebjörn ville att jag skulle göra innan nästa besök. Han kändes fin på rakt spår, lite jobbigt på böjt. Kan ju bero på flera anledningar, jag tror att det är en kombination av ryggen som inte är helt bra och att han helt enkelt inte är igång. Tänker man efter, så har han ju faktiskt inte varit igång på väldigt många veckor - så vad kan man egentligen kräva av honom? Han är iaf riktigt fin i skritten, och jag känner inte av någon hälta alls. Det här känns bra nu. För någon dag sedan hade han en ritkig pissdag, och jag kände nästan att det var lika bra att ta bort honom. Han verkade ha ont överallt, frustrerad, tjurig... Men med lite hjälp från människorna runtom försvann dom tankarna och nu ska här satsas. Idag va han utomordentligt glad! Och förbannat envis haha...
 
Vi åkte alltså till Thorslunda igen idag :) Lastningen gick INTE lika bra som förra gången. Det var en åsna vi åkte med idag, herregud vad han satte sig på tvären. Inte ängslig eller stressad eller rädd, inte ens när vi skulle lasta av. Han tycker verkligen inte att det är ngn big deal att åka transport, han bara vill inte. Tja, det lär ju va lite läskigt, annars skulle han ju inte dumma sig. Men rädd? Nej, envis som en stor åsna... 
 
Ingebjörn tyckte att han va mycket bättre idag än sist, alltså stor förbättring. Gud så glad jag blev. Så lättad och glad. Gången va bättre, men ryggen va lite sne fortfarande, även om det var bättre. Han sa även att karpryggen såg bättre ut, och det har jag faktiskt inte tänkt på, att han haft karprygg. Men när han sa det så såg jag faktiskt det. Karprygg är alltså att ryggraden sticker upp lite vid korset, och hör ofta ihop med smärta. Det såg betydligt bättre ut nu. KÄNNS SÅ BRA! 
 
Ska tillbaka om tre veckor igen för att se hur det går med allt. Nu ska det vara promenad imorgon, sen ska jag börja rida som vanligt igen. Får planera ihop ett bra träningsprogram till honom. Skoj! 

Kommentarer

  • Ida säger:

    Ska du ha kvar han??

    Svar: Nej, han ska säljas :(
    amaluna.blogg.se

    2013-03-15 | 22:51:18

Kommentera inlägget här: